شما اینجا هستید

    بین الملل » رئیس جمهور افغانستان خواستار تغییر برنامه خروج نیروهای آمریکایی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری نسیم منابع آگاه می‌گویند که «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در دیدارش با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا از وی غیررسمی خواسته تا بخشی از نیروهای جنگی این کشور تا پایان سال ۲۰۱۶  میلادی در افغانستان باقی بمانند. وی در این دیدار خواستار تغییر برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شده […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری نسیم منابع آگاه می‌گویند که «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در دیدارش با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا از وی غیررسمی خواسته تا بخشی از نیروهای جنگی این کشور تا پایان سال ۲۰۱۶  میلادی در افغانستان باقی بمانند.

وی در این دیدار خواستار تغییر برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شده است.

گفته می‌شود رئیس‌جمهور افغانستان تاکنون این مطلب را به طور رسمی مطرح نکرده، اما احتمال می‌رود این پیشنهاد را رسما با دولت آمریکا در میان بگذارد.

براساس توافقات پیشین دولت کابل با نیروهای خارجی، قرار است تا پایان ماه جاری نظامیان ناتو به رهبری آمریکا، افغانستان را ترک کنند و تنها قسمتی از آن‌‌ها برای آموزش، مشاوره و حمایت نیروهای افغان در این کشور حضور یابند.

هیگل نیز در این دیدار گفته بود که علاوه بر ۹۸۰۰ نیروی توافق شده قرار است ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر نیز در افغانستان حضور داشته باشند.

چندی پیش «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا فرمان حضور ۹۸۰۰ سرباز این کشور را پس از ۲۰۱۴ صادر کرد اما اکنون شمار سربازان آمریکایی که در افغانستان باقی می‌مانند تعدادشان به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

دسته بندی: بین الملل, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد