شما اینجا هستید

    بین الملل » حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در الحسکه سوریه

گروه مقاومت اسلامی عراق خبر داد که با یک فروند پهپاد، پایگاه آمریکا در الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه مقاومت اسلامی عراق خبر داد که در ادامه مسیر مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و پاسخ به جنایات صهیونیتسها در غزه، یک پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را هدف قرار داده است.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این حمله را با یک پهپاد انجام داده است. در این حمله، پایگاه «قسرک» واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) هدف قرار گرفته است.

منابع خبری از حمله به پایگاه «عین الاسد» عراق منابع خبری از حمله به پایگاه «عین الاسد» واقع در غرب عراق خبر دادند. این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است

مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و  تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.

در پی حمله اخیر پهپادی آمریکا در بغداد در روز پنجشنبه پیش که به شهادت یک مقام نظامی عراقی در سازمان الحشد الشعبی منجر شد، درخواست‌ها در عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت واشنگتن، بار دیگر در این کشور قوت گرفت.

 حمله پهپادی روز پنجشنبه در شرق بغداد به شهادت «علی السعیدی» ملقب به «ابوتقوی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیار او و  مجروحیت ۶ نفر دیگر منجر شد.نخست وزیر محمد شیاع السودانی در واکنش به این نقض حاکمیت عراق، وعده داد که نیروهای آمریکایی را از کشور بیرون کند و مقاومت اسلامی عراق نیز خواستار دریافت تضمین‌هایی برای اخراج اشغالگران آمریکایی شد.

السودانی به صراحت روز جمعه تاکید کرد که توجیهات حضور ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا در عراق به پایان رسیده است و دولت وی در حال تعیین تاریخ برای شروع گفت‌وگو از طریق کمیته دو جانبه تشکیل شده برای تعیین ترتیبات پایان حضور نیروهای این ائتلاف است و این تعهدی «برگشت‌ناپذیر» برای دولت عراق است و این دولت اهمالی در قبال حاکمیت ملی عراق بر زمین، آسمان و آبهای این کشور نخواهد داشت.

پایان پیام/

دسته بندی: بین الملل, سیاسی, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد