شما اینجا هستید

    بین الملل » شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار خبرنگاران شهید به ۱۰۹ نفر رسید

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه دو خبرنگار فلسطینی دیگر را در غزه هدف قرار داد. به این ترتیب شمار شهدای خبرنگار در این جنگ به 109 نفر رسید.

رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه، ۷ ژانویه) با هدف قرار دادن خودروی حامل دو تن از خبرنگاران، موجب شهادت آنها شد.

«حمزه وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره و «مصطفی ثریا» خبرنگار آزاد، امروز در غرب خانیونس هدف حمله اشغالگران قرار گرفتند و به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید جنگ غزه به ۱۰۹ نفر رسید. حمزه، پسر «وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره است که چندی پیش در بمباران نوار غزه، همسر، دو فرزند و نوه‌اش را از دست داده بود.

پسر این خبرنگار مشهور الجزیره، در آخرین پست خود در صفحه مجازی پیش از شهادت، با انتشار عکسی از پدرش نوشته بود:«پدرم  ناامید مباش و از رحمت خدا ناامید مباش و یقین داشته باش که خداوند در برابر صبر و شکیبایی به تو پاداش نیک خواهد داد».

جنبش حماس در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای شهادت این دو خبرنگار فلسطینی را تسلیت و این «جنایت عامدانه» رژیم صهیونیستی را اقدامی برای ارعاب خبرنگارانی که در حال پوشش اخبار جنگ غزه هستند دانست و آن را محکوم کرد. حماس از همه اتحادیه‌های روزنامه‌نگاری و رسانه‌ای و حقوقی خواست تا ضمن محکوم کردن این جنایت، بر رژیم اشغالگر برای توقف نسل‌کشی در غزه، فشار وارد آورند.

وائل الدحدوح که در ماه نخست جنگ در بمباران منزلش، دو فرزند و شش نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده بود، در مراسم وداع با فرزندانش در حالی که می‌گریست،گفت: «این اشک انسانیت است نه اشک بزدلی و فروپاشی.. اجازه دهید اشغالگری شکست بخورد.از بچه‌ها از ما انتقام می‌گیرند! (اشاره به ارتش اسرائیل)… ما متعلق به خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم».

امروز در پی شهادت این دو خبرنگار فلسطینی، جنبش حماس نیز بیانیه‌ای صادر و آن را یک جنایت جنگی عمدی دیگر رژیم صهیونیستی توصیف کرد با هدف ایجاد رعب و وحشت و دلسردی خبرنگاران از گزارش حقیقت و پوشش جنایات آنها انجام می شود.

پایان پیام/

دسته بندی: بین الملل, سیاسی, سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد